Interview met de officier van justitie [VIDEO]

Lieve allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al wisten, had ik een tijdje terug een (hele aardige!) officier van justitie geïnterviewd. Mijn vooroordeel over een officier van justitie was altijd dat het strenge en serieuze mensen zijn. Ik vroeg me altijd af hoe ze zouden zijn als ze niet hun toga aan hebben en in de rechtszaal hun tenlastelegging voorlezen. Na dit interview heb ik toch een heel ander beeld gekregen van de staande magistratuur (dit zijn de leden van het Openbaar Ministerie). Het viel me op dat deze officier zo genuanceerd dacht en niet één beeld had over verschillende onderwerpen waar we het over hebben gehad. Ik heb een grote waardering voor mensen die genuanceerd denken, die niet in hokjes denken en die open-minded zijn. Iets wat ik gedurende mijn leven zo goed mogelijk wil ontwikkelen, want geef toe: we hebben altijd vooroordelen over iets/iemand totdat we ons erin gaan verdiepen of een goed gesprek aan gaan… Zo had ik ook een vooroordeel over de staande magistratuur dat nu eigenlijk is verdwenen… Goed, de ontmoeting was al met al leerzaam en interessant. Veel kijkplezier!

N.B. Let niet te veel op mijn knip- en bewerkkunsten, ik studeer tenslotte rechten en geen videografie o.i.d. 🙂

 

One thought on “Interview met de officier van justitie [VIDEO]

Leave a Reply

