Ik ben officieel Rechtspraak Reporter!

Hoera! Na een selectieronde en een sollicitatiegesprek in het Gerechtshof van Amsterdam, heb ik gisteren mijn contract getekend in Utrecht als Rechtspraak Reporter. Het komende jaar moet ik ervoor zorgen dat zo veel mogelijk jongeren in contact komen met het recht. Mijn toegewezen instanties zijn: Rechtbank Den Haag, Gerechtshof Den Haag, Hoge Raad Den Haag. Ik zal dus voornamelijk actief zijn in de regio Den Haag.

Het is geen verrassing als ik zeg dat het beeld dat de mensen hebben van het recht over het algemeen niet heel spannend is. Saai, langdradig of lastig, wordt vaak gedacht. Aan mij de taak om alle clichés te doorbreken. Ik ga mijn best doen. Voordat jullie me op mijn pagina gaan volgen, wil ik jullie vragen om alle vooroordelen over het recht zo veel mogelijk achter jullie te laten. Laten we er samen een leuk en leerzaam jaar van maken!

 

Liefs,

Negin

Rechtspraak Reporter bij de Raad voor de Rechtspraak

Leave a Reply

